Napelemek - Megujuló energia források szállítása, és daruzása

napelem rendszereket, és klíma berendezéseket mindig külön oda figyeléssel szállítjuk, és daruzzuk. Csapatunk jól ismeri ezeket a berendezéseket, hiszen egyre elterjedtebb a piacokon ezért a megrendelések száma is meg ugrott. Előszeretettel választják, különböző ipari létesítményeken is, illetve családi házakon, melyek tetején ékkő ként díszesedik. A vásárlását, és telepitését leszámítva, hosszú távon, szinte ingyenes megújuló energia forrásról beszélünk, mely önmagában is csodás dolog. De a legjobb tulajdonsága mégis az, hogy nem hagy ökológiai lábnyomot. Korábban említettem, hogy külön oda figyeléssel kezeljük ezeket a berendezéseket. Erre szeretnék egy kicsit ki térni. Ezek a napelemek általában raklapon, dobozban vannak sorban elrendezve, melyek egy kötözővel vannak rögzítve, alul és felül. Az teherautón egymás mellé, sorokban elrendezzük a napelemeket, és gondosan rögzítjük azokat spaniferjeinkkel, hogy azok fixen és biztonságban megérkezzenek a megrendelő által kijelölt helyre.  Hevederrel és 4-águ kötéllel szoktuk megkötni, elő készíteni az emelésre, minél nagyobb szöget hagyva, nehogy megroppantsa az elemeket. napelemek daruzása .Ha nagyon magasra kell daruzni, szükség szerint vezetőt is használunk, melynek segítségével tudjuk irányitani, forgatni a raklapot. Miután ráfordultunk a célra, és megkapjuk az engedélyt a napelemek helyére daruzása, nagyon precíz feladat. Ezért óvatosan hajtjuk végre azt.

Miért jó ezeket a napelemeket darus autóval a helyszínre szállítani?

- A helyére emeljük

- Biztonságosabb mint kézzel mozgatni.

- Gyors, precíz 

Saját tapasztalatom, hogy szűk a lépcsőház amin keresztül a napelemeket fel lehet juttatni a tetőre. A napelemek méretei nem alkalmasak egy lépcső fordulóhoz általában. Ha mégis épphogy felfér, akkor annyi idő- energia ráfordítás, illetve a lépcső fordulóknál annyira szűk, hogy nagyon vigyázni kell a sarkaira. Általában egy dobozban 32-36 db napelem található. A napelem szerkezete könnyű, De mégsem ajánlatos kettesével- hármasával cipelni, mivel sérülékeny. Persze nem mondom hogy lehetetlen, de egy biztos. Érdemes energiát fordítani és előre eltervezni a logisztikáját egy napelem szállításnak, a kereskedőtől a végcélig, illetve annak a tetőre való feljutásáról.

Napelem daruzása

Darus autós vállalkozásunk szerte ágazó, és speciális. Az évek alatt rengeteg feladattal, kihívással néztünk szembe.  Mégsem mondhatjuk el, akár egy napelem daruzásról legyen szó, hogy egy rutin feladatról beszélünk. Egy feladatot sem kezelünk úgy. Nincs két egyforma helyszín, időjárási körülmény stb.. A számtalan különböző munka során, beszereztünk sok kiegészítőt, melynek célja hogy minél hatékonyabban és gördülékenyen tudjon haladni egy napelem daruzás. Nagy általánossággal kijelenthető, hogy sosem elég a daru mérete. Mindig van egy munka, melyhez nincs meg a megfelelő kapacitás. Rengeteget számít egy jól képzett daru kezelő, egy olyan feladatnál ahol már számitásokat kell végezni, a feladat elvégzéséhez. 

Bemutatom egy munkánkat, ahol éppen egy napelem rendszert daruzunk.

Jól ismert, visszajáró ügyfelünk, akivel már több éve állunk üzleti kapcsolatban, telefonon jelzi nekünk, hogy szüksége van egy darus fuvarra. A feladat, hogy a kereskedőtől el szállítsuk a napelemeit Dunakesziről - Budakeszire. A szállítandó anyag 9 raklap napelem. 1-raklap mérete: szélesség:1.20m, hosszúság: 2m, magasság: 1.30, Raklap napelem súlya 700kg. A fuvarra már másnap szüksége van, amit mi tudunk is neki biztositani. Első kérdésem az ügyféltől, hogy hány méterre tudok megállni az épülettől, illetve milyen magasra kell daruzni a napelemeket, és hány méterre kell azt a szegélytől be daruzni. A feladat kivitelezhető részünkről. Közvetlen meg lehet állni az épület mellet, A daruzási magasság 6m, és 2 méterre kell be daruzni a napelemeket. Másnap ki álltunk Dunakeszire, ahol egy targonca segítségével feltették a raklapokat a darus autónkra. A rakodást természetesen végig kísértük. Segítve a rakodó munkáját, ezáltal megóvva a rakományt. A rakodás befejeztével, az anyagot, óvatosan de fixen rögzítjük a teher autó platójára, majd elindulunk a lerakóba. Utunk nagyjából 1-órát vett igénybe, szerencsénk volt, jó volt a forgalom. Mi után megérkezünk a lerakóba, egyből felveszem a kapcsolatot a megrendelővel, hogy hová daruzhatjuk a napelemeket. A pontos itinereket megkapjuk, majd a teherautóval be állunk a megfelelő pozícióba, ahonnan pontosan fel tudjuk daruzni a raklapokat. Számitásaink alapján ebből a pozícióból 5db raklap fog felférni. A maradék 4db-ot az épület másik feléről fogjuk tudni felrakni. Nincs elegendő hely a tetőn 9-raklap napelemnek. A spanifereket ki oldjuk, majd egy hevedert át füzünk a raklap alatt, melyet egy 4-águ kötéllel fogunk majd a daru kampójába bele akasztani. Mivel a magasság nem nagy, ezért úgy ítéljük meg hogy vezető kötélre nem lesz szükség. Óvatosan megfeszítjük a kötelet, majd elemeljük a platóról, és irányba pozícionáljuk az anyagot. Egy ember a tetőn, az anyagot fogadja, majd onnan irányítja a daru kezelőt és a raklapot is úgy forgatja hogy az sorban tudjon majd a helyére érkezni. Az 5-raklap napelem feldaruzása után, felvesszük az új pozíciónkat, majd a maradék 4-raklapot is gondosan a helyére emeljük. Munkánk befejeztével megköszönjük a megrendelőnek, hogy ismét minket választott erre a feladatra.

Korábban már írtunk egy bejegyzést a napelemek szállításáról és daruzásáról. az alábbi linken tudja megtekinteni. (Klikk ide) 

Szóljon hozzá Ön is!

Tájékoztatjuk, hogy hozzászólása csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.