Daruzás Pest Megye

Daruzás

 

Cégünk Önrakodós teherautókkal, más néven KCR-es autókkal végzi a különböző daruzási feladatait. Célunk, hogy minél szélesebb skálában tudjunk eleget tenni ügyfeleink kéréseinek. Rendelkezünk egy úgynevezett nyakdarus teherautóval, melynek daruja a fülke mögött helyezkedik el, illetve egy fardarus teherautóval melyen a daru, az alváz végére van felszerelve. A daruink teherbírása maximálisan 3-tonna, gém kinyúlása pedig 8 méter. Természetesen minden gépünk mellé, képzett kezelőt is biztosítunk. Nem csak daruzással foglalkozunk, áruját is elszállítjuk A. pontból – B. pontba. Így mindkét helyszínen tudjuk biztosítani önnek a daruzást, illetve rakományának mozgatását.

Daruzás Pest megyében

Telephelyünk a XVII. kerületben helyezkedik el, ahonnan 1-2 óra alatt ki tudunk állni a munkaterületre. Pár példa, munkáinkból:

  • Raklapos áru daruzás
  • Építőanyag daruzás
  • Tégla daruzás
  • Medence daruzás
  • Jakuzzi daruzás
  • Klíma daruzás
  • Napelem daruzás
  • Zsalu anyag daruzás
  • Gép daruzás

 

daruzásA darus autókon található darukat, nagy terhek mozgatására használják. Ezek általában hidraulikus működtetésűek, melyek irányíthatóak közvetlen az autón található karok segítségével, illetve az egyre elterjedtebb, úgynevezett joystickkal. Ez utóbbi, rádió vezérléssel működik, mely nagy mértékben megkönnyíti a kezelő dolgát daruzás közben. Például szabadon mozoghat, körbe tudja járni az anyagot, szükség szerint forgatva egy raklapot. Ellenkező esetben ott kell állnunk a darusautó mellet, messze a rakománytól, melyet mozgatunk. Sajnos így korlátozva vannak a lehetőségeink. A Joystickkal rendelkező daruknak végére, egy úgynevezett teherfelvevő eszközt szerelnek, ami általában egy daru horog. A Gémes autódaruk, általában lemezes szerkezetűek, melyek teleszkópos kivitelben működnek, ami több egymásba csúszó tagból áll. Ennek a kivitelnek az egyik nagy előnye, hogy könnyedén kiválaszthatjuk a kívánt gém hosszúságot, egy adott anyag daruzásához.

 

A rácsos darugém: Ez a kivitel fix méretű, melynek hátránya a teleszkóposhoz viszonyítva, hogy a kívánt hosszúságot a daruzás megkezdése előtt, a helyszínen, előbb össze kell állítani. Előnye a teleszkóposhoz kivitelhez képest, hogy könnyebb. Ezért a segédgémek általában, legyen az teleszkópos kivitel akár, mind rácsos szerkezetűek.

Daruzás Ezeken az autó darukon található egy alvázra szerelt daru fülke, és a kezelő onnan irányítja a daruzást. A mai technika segítségével már vannak autó daruk, melyek emelési magassága eléri az akár 80-méteres magasságot, és a munka sugara pedig a 30-métert. A nagyobb daruk képesek több száz tonnányi anyagot daruzni, természetesen a fizika alaptörvényeit nem felülírva, a gém kinyúlásához mérten. A szerkezet tehermentesitéséről és stabilizálásáról egy alvázból kihúzható, és a talajra támaszkodó, 4 pontos hidraulikus támasztó lábak gondoskodnak.

Az autódaruk kialakítása: Általában a daru hordozására alkalmas gép, (Fülkésalvázas) melynek rengeteg változata létezik. 2-3-4-5-6-7-8-9-10 tengelyig. Nagyméretű, vastag gumikkal rendelkeznek, a súly elosztása végett. A több tengelyes autódaruk kialakítása általában, széles, fülkéje lapos. A vezetőfülke elé benyúló darugém a lökhárítóba van rögzítve, hogy menetközben stabilizálja azt. Ezeket az alvázakat a daruval együtt gyártják le, de léteznek speciális autók is. Ennek gyártása sem akadály ma már. Tehát mi is megálmodhatjuk darusautónkat, hogy milyen alvázzal és milyen daruval, hány tengellyel stb. szeretnénk. Saját tapasztalatom, hogy amit az ember elképzel, az általában nincs meg, egy vételre kívánt darusautóban. Ha azt szeretnénk, hogy minden, számunkra fontos tulajdonsággal rendelkezzen, akkor az autó legyártatása a megfelelő megoldás. Ennek hátránya, hogy vételára a duplája vagy akár triplája is lehet, egy használtautóénak.  Visszakanyarodva az autódarukhoz, érdemes említést tenni a kiegészítőkről is, mint például a segédgémekről, illetve az ellensúlyokról. A nagyobb daruk esetében a lábakat, a gémet, illetve a horgot, külön teherautóval hozzák a munkaterületre és ott egy kisebb daru segítségével a helyére daruzzák az elemeket.

Lánctalpas daru: Olyan helyszíneken használatos, ahol szinte járhatatlan az út. Ahol az út felülete nem kialakított, saras és laza. A lánctalpas darukart rendre külön szállítják a helyszínre, majd ott kerül összeépítésre.

Emelőkosaras autódaru: Ez egy könnyű szerkezetes, nagy súlyok daruzására nem alkalmas, emelő gép. Viszont egy nagyon praktikus, „ügyes” gépről beszélünk. A daru végén található egy emelő kosár, mely 200-300kg teherbírású is lehet, melynek gémkinyúlása akár 20 méter is lehet. Alkalmazási területe rendkívül átfogó, általában villanypóznák tetején végzendő, elektromos hibák kiküszöbölése, vagy favágásnál, de a tűzoltóságnál is óriási szerepet játszik. Az építőiparban is, például csarnok építésnél, nagy haszna lehet, ahol egy speciálisabb, önjáró emelő szerkezetet veszünk igénybe, amit a kezelő, a kosárból is irányíthat.

Ollós emelő kosár: Egyik előnye, hogy nagyobb teherbírású, mint az emelőkosaras daru, viszont hátránya, hogy oldal kinyúlása nincs, oldal irányban nem tudunk vele dolgozni. Létezik egy speciális változata, ami az emelőgémes autódaru. Ennek végén egy lengőkar található, így a talajszint alatti munkák is elvégezhetőek.

Darus autó: Az eddigiekkel ellentétben, ez nem csak daruként funkciónál, hanem teherszállító eszközként is. Általánosságban elmondható, hogy hidraulikus müködtetésű darukkal felszerelt. Platóval ellátott teherautók, melyek kialakítása különböző méreteket ölt. A köznyelv úgy ismeri mint: önrakodó teherautó, KCR-es autó, darusautó. A KCR kifejezésről már írtunk korábban. Az alábbi linken megtekintheti. https://bartafuvar.hu/kcr-fuvarozas/

 

Amit el lehet szállítani, azt mi el is szállítjuk!